موسسه علمی کاربردی دانشگاه جامع علمی کاربردی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری

آغاز اجرای طرح قرآنی بشیران در اهواز از سوی مرکز آموزش عالی علمی کاربردی شهرداری اهواز

15 اکتبر 2017 09:32 اخبار دانشگاه 904

دکتر اسماعیل احمدی فر رییس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی شهرداری اهواز صبح امروز ۲۲ مهر ۹۶ با حضور در جشنواره بزرگ قرآنی بشیران که در مدرسه الغدیر منطقه آخر اسفالت اهواز برگزار شد، در رابطه با هدف برگزاری این نوع مراسمات، اظهارکرد: جشنواره بزرگ قرآنی برای اولین بار در دانشگاه علمی کاربردی کشور برگزار شد. مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اهواز، حوزه علمیه و آموزش و پرورش از متولیان اجرای این مراسم هستند.

وی با بیان اینکه می بایست ابتدا جهت پیشرفت در زمینه های فرهنگی و دینی، قرآن را سرلوحه کار قرار دهیم، افزود: دیدگاه مرکز آموزش عالی علمی کاربردی شهرداری اهواز  این است باید آموزش و یاد گیری کتاب آسمانی را  از ریشه به دانش آموزان  آموزش دهیم، در غیر این صورت کلیه کارهای فرهنگی بی ثمر خواهد بود.

احمدی فر، اظهار داشت: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دشمن در مناطق ضعیف و کم برخوردار به مسائل فرهنگی و دینی نفوذ داشته است،  هدف دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز آموزش قرآن به دانش آموزان از سنین ابتدایی در مناطق کم برخوردار که دارای استعداد های فراوانی در این زمینه هستند، است.

 رییس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی شهرداری اهواز با تاکید بر ایستادگی در مقابل دشمنان نظام اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه امروز چندین هزار ماهواره در سطح جهان بر ضد موازین اسلامی فعال هستند  که قشر نوجوان ما را هدف قرار داده اند، می بایست تلاش کنیم با زبان قرآن در قبال دشمنان بیاستیم تا پیروز شویم.

وی، خاطر نشان کرد: خواهان آنیم تا طبق شرایطی که بر اساس موازین شرعی اسلامی که در کتاب آسمانی تعریف شده است بعنوان مسلمان نیز انجام وظیفه کنیم و نهاد دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز که سیستم آموزشی در استان و کشور با محوریت  شیعه است کارهای مثمر الثمری انجام داده باشد.

احمدی فر با اشاره به برنامه های کوتاه مدت در دستور کار دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز، عنوان کرد: می بایست از آموزش نسل نوجوان شروع کنیم و از کلاس های قرآن نیز حمایت ویژه ای داشته باشم همچنین دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز بعنوان مجری کار در  حفظ، ترتیل و صوت قرآن نیزبا همکاری حوزه علمیه بیش از پیش تلاش خواهد کرد.

 وی در ادامه، گفت: هدف این است تا تمامی مناطق کم برخوردار شهر را، همچون ملاشیه، عین دو،حصیر آباد ، زرگان ، منبع آب و کوی رمضان در آموزش مسائل فرهنگی با همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه تقویت کنیم. چرا که سنگ بنای تمام فعالیت ها در کشور ما همان حوزه فرهنگی است. باید فعالیت فرهنگی را قوی کنیم تا راهی باشد برای تقویت زمینه های علمی تا به جایگاه اصلی شان دست پیدا کنند .

دکتر احمدی فر در پایان، یاد آور شد: از کلیه مسولان آموزش و پرورش، حوزه علمیه، شورای شهر و اعضا حاضر در جشنواری قرآنی نهایت تقدیر و تشکر دارم. امیدوارم  همه نهادها ی استان در اجرای امور فرهنگی سهیم باشند تا  شاهد نتایج آن در آینده ای نزدیک برای قشر نواجوان و جوان باشیم.



لینک کوتاه: http://ahvazuni.ir/TvlAEqlmTt