موسسه علمی کاربردی دانشگاه جامع علمی کاربردی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری

تشکیل دبیرخانه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در مرکز علمی کاربردی شهرداری اهواز

12 ژوئن 2019 21:59 اخبار دانشگاه 1331

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اهواز از تشکیل دبیرخانه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در این مرکز دانشگاهی خبر داد.

نخستین نشست تشکیل دبیرخانه تببین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی روز سه شنبه مورخ ۲۱ خردادماه ۱۳۹۸ با حضور آیت الله فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مهندس باباپور نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز، دکتر احمدی فر رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اهواز و اساتید صاحب نظر در محل مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اهواز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اهواز؛ دکتر اسماعیل احمدی فر رییس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اهواز در جلسه تشكيل دبيرخانه تبيين بيانيه گام دوم مقام معظم رهبري اظهار داشت : مقام معظم رهبري با انتشار بيانيه گام دوم با ارئه راهكارهاي واقع بينانه همراه با ترسيم خطوط نظام اسلامي در گذشته و آينده، اهداف و آرمان هاي انقلاب اسلامي را براي مسئولان برشمردند و افق روشني از انقلاب اسلامي را نسبت به آينده براي ملت و مسئولان نظام ترسيم فرمودند.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اهواز خاطر نشان نمود :« بر همين مبنا این مرکز دانشگاهی نسبت به تاسيس دبيرخانه تبيين بيانيه گام دوم اقدام نموده و تصميم دارد تا با استفاده از ظرفیت جامعه دانشگاهی خوزستان و سایر نهادها؛ اولین همایش بین المللی با موضوع بیانیه گام دوم نقلاب اسلامی را برگزار نماید.

در ادامه اساتید حاضر در جلسه ضمن تقدیر از پیشگام شدن مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اهواز در تشکیل این دبیرخانه، به بیان نکات خود در خصوص این بیانیه راهبردی و همچنین تشکیل دبیرخانه و برگزاری همایش بین المللی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پرداختند.

مهمترین نکات اشاره شده اساتید در این جلسه:
* تشکیل دبیرخانه و آینده پژوهی برای موضوع
* استفاده از ظرفیت همه ی نهادها، ادارات و سازمان های استان
* مشارکت تمامی اساتید و دانشجویان دانشگاه های استان
* استفاده از وجود حوزه علمیه بزرگ اهواز و سایر حوزه های استان
* ضرورت تشکیل دبیرخانه دائمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با حضور علما و برجستگان حوزه و دانشگاه
* گام دوم انقلاب اسلامی یک کتاب جامعه شناسی بزرگ و فشرده است.
* مدیریت تشکیل و اداره دبیرخانه با دانشگاه باشد.
* ضرورت بررسی گام اول انقلاب و بررسی مولفه های مورد نیاز جهت ورود پرقدرت به گام دوم انقلاب

در پایان این جلسه آیت‌الله عبدالکریم فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با ابراز خرسندی از این موضوع که مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اهواز در این کار مانند کارهای مهم فرهنگی و اجتماعی دیگر پیشقدم شده است و همچنین تشکر از نکات و نظرات تخصصی اساتید اظهار داشت: دانشگاه بهترین مکان برای پژوهش در موضوع تبیین تخصصی فرمایشات مقام معظم رهبری برای گام دوم انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله عبدالکریم فرحانی با بیان اینکه عصاره گام دوم امید، اراده و جوانی است اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) نیز با استفاده از جوانانی چون شهید مطهری، شهید بهشتی و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در آن زمان ۲۰ تا ۳۵ سال داشتند گام اول انقلاب اسلامی را رقم زدند.

وی با اشاره به این موضوع که تا پیوست معرفتی گام دوم شناسایی نشود گام دوم محقق نخواهد شد عنوان داشت: پیوست معرفتی گام دوم نگاهی عمیق به دین اسلام دارد و با این نگاه است که تمدن شکل می‌گیرد و از آن پرده‌برداری می‌شود.

ایشان ضرورت حضور تمامی دستگاه ها، ادارت و مراکز علمی و پژوهشی را در اجرای این کار حائز اهمیت دانست و اظهار امیدواری کرد جلسه دوم تشکیل دبیرخانه با حضور نماینده معظم ولی فقیه در استان، نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و مدیران ارشد استان برگزار گردد.



لینک کوتاه: http://ahvazuni.ir/ezaDiuGMHl